Mari berkenalan dengan anak kucing busuk MyThought :)

Posted on September 5, 2010

8



Assalamualaikum…

Hari ni penulis nak berkongsi telatah anak kucing yang menumpang di rumah sewanya. Jom Layan🙂 4/9/2010…3 dari 5 ekor anak cacat kene mandi.Ngahahaha. sape suh busuk sgt!
Ni Bulat ngan Capuk….tapi mana satu bulat mana satu Capuk? kene pegang baru tau. hahahaha. Time ni sebelum kene tangkap mandi. Bulat 1st kene tangkap. Capuk da lari ke belakang. Tak dapat tangkap dah.
Ni namanya Bulat….sebab perut dia sangat2 bulat lepas makan! time ni da kena tangkap dan dimandikan dengan syampu wangi. Dia pelik sebab apa badan wangi sangat. tu yang senyap je. padahal da kene gulung ngan kain oren tu. hohoho
Ni pulak Oren…sebab warna dia sekor je oren. Yang lain jadi geng Black Maria. Oren ni 3rd kene tangkap lepas Bulat n Cik Min, tapi dia cengeng skit. Kene tangkap je sibuk panggil mak dia. Lepas mandi terus senyap. Yang kat bawah tu Cik Min, Bulat da lari kat Cacat… “Tengok jambul saya, hensem tak?” p/s: mata dia menawan kan :p
Ish…knp ada taik mata nih! Comot la ko ni Oren
Sebelum mandi dan sebelum di tangkap, Bulat ngan Cik Min tengah melepak kat dapur
Ni dia, Cik Min dan Bulat. Yang tgh khusyuk tdo tu Cik Min. Bulu dia kelabu-kelabu skit. Ni time lepas bulu da kering. Cik Min bek skit ngan penulis. Ituari dia syok tdo atas perut sampai penulis pun tertido…
Ni Mrs. Cacat (Cat-Cat) tgh tdo. Dia ni suka ‘curi’ sejuk sebab suka baring kat lantai.  mak kepada 5 ekor anak kucing. Dulu ada 6. sekor lagi hilang dalam perjuangan. sape yg hilang pun taktau. yg penting dr Black Maria gak. Sampai sekarang taktau yg mana hilang :p
Ni oren tgh tdo berbantalkan ekor mak dia. Mak dia tak mandi sebab dia pandai jaga bulu. anak2 dia. fuh, takyah tanya ar
Ni la kerja diaorang (CApuk ngan Oren). menyepahkan umah yang dah sedia bersepah. patot la penyapu tu rosak. dak2 ni punya kerja rupanya. Angkat Balik Penyapu tu…!!!
Uih! Sape bawah sopa tu? Capuk…Bulat…Cik Min atau Kontot (sekor lagi Black Maria yang berjaya melarikan diri)
Hohohoho…kalo nak tau. Ni Bulat!. camne tau? dia penakut tapi garang. tu yang semunyi bawah sofa. hahahaha

P/S: n3 ni auto publish untuk ahad. hehehe

Posted in: MyCats.MyDiary